mandag 2. august 2010

Åsså nå som jeg var nesten avvent

Jeg var nær på å bli avvent, men telefonen har beygynt å minne meg på det nå.

Det er rart å fort en blir vant med ting. Er ikke nødvendigvis sånn at en er avhengig, sjøl om en er det også. Gammel vane er vonde å venne, sies det. Det er det jeg føler at har tatt meg til nå. Jeg gruer meg sånn, litt, til å starte opp igjen. Nå som jeg var på nippet til å unngå det.

Det er mange som tåler lite! Andre kan jo ikke stoppe når de først har begynt. I avisa her om dagen stod det om en 15 åring, som allerede hadde starta. Han er ikke ferdig på skolen engang. Han hadde fått med seg et titalls andre også. i hele sommer har drivi på med det.
De skal bare passe seg, for en kan fort bli sånn "narkoman" av det. Det har jeg hørt om.Og blir man først tatt av narkomanien. Er det vist ikke noen vei tilbake. Da må man inn å avklimatiseres. Jeg lurer veldig på hva de gjør da? Sendes en til områder der det ikke finnes, eller stenges man inne så man ikke ser mer til det.
Jeg hørte at fengslene er utsatt for "kjente" (til innsatte) som slenger ting over gjerdene. Ikke filer og sager og sånt da. Men mer av det narkotiske stoffene. Det blir vanskelig å slenge noe av det jeg er i ferd med å bli avvent fra, over gjerde.Det blir vanskelig å ta i mot, når man egentlig ikke vil ha. Hvis jeg! For jeg må si hvis. Jeg er jo så godt som avvent. Jeg tror ikke på når. Hvis jeg skulle bli sånn narkoman av dette, ville jeg bedt om hjelp snarest. Det er vist ingen fare sies det (av mine kjente).

Nå som det er så lenge siden sist jeg utøvde dette. Trodde jeg at "langerne" hadde glemt meg. De kunne jo bare ha betalt meg, og glemt hva jeg gjorde.

I morgen er det slutt på ferien, og jeg skal begynne å jobbe igjen. Og jeg som nesten var avvent fra dette. Når vekkeklokka ringer imorgen. Da skal jeg skru den av. Bare på ert. For det er jo siste ferie dag! Åå den trenger jo litt trening. Ja bare sånn at den virker på onsdag.
Fortsatt god ferie til dere som skulle ha mere igjen av slikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar